Söndersliten, uppriven, övergiven men mest uppgiven!

Kärt barn har många namn så att säga! Som bekant, en fråga tusen svar. 1000 kr - frågan kan gå hur som helst och svaren är förmodligen värda en hel del mer.

Egentligen skrivtorka utan dess like men dock en längtan efter att få printa ner sitt innersta i denna magnifika blogg som enligt mitt tycke används för sällan.  Gåtfylld text som endast en halvfull kan förstå och tyda, lite som ett signum. Låt titel och ingress tala för sig, vad som gett tillskyndelse åt detta anförande. 

Det finns ett budskap, en förkunnelse bakom varje ord. Varje bokstav har betydelse och kan på något sätt inte leva utan den andra, i symbios med varandra tar de sig fram. Genom en språklig utformning bildar de något vackert. Förstår ni?

Det svenska språket bjuder in till dans utan att förleda. Med rätt att yttra sig, formulera. Verbalisera. Kanske sin innersta tanke på något sätt kan gömma sig i skriften.

Kontentan: Som en kär vän en gång sa för inte allt för länge sedan "Ordförrådet är brett men skit, skitbrett"... med andra ord. Jävla helvetes skitförråd, jag hatar dig"

Berg o Dalbana hit och dit. Besviken kan med flera ord beskriva min sinnesstämning just i detta andetag: missnöjd, missräknad, ledsen, snopen, frustrerad, desillusionerad, gäckad, slokörad, lång i ansiktet som tidigare nämnts; kärt barn har många namn. Men jag kommer resa mig mer än en gång det har ni mitt ord på. Längst  ner på toppen av flaskan. Jag tar striden, jag är beredd att vinna allt du förlorar! Tiden kommer utvisa...vad framtiden har att säga. Jag lever i nuet!

God natt
/ Patricia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0