Vokalljud mm...

När jag läser ditt högintressanta inlägg så blir jag ideligen sugen på att fördjupa mig i ännu en diskussion. Våra nätdiskussioner kan i och för sig inte jämföra sig med dem som utspelas IRL. Men för att komma lite närmare denna "lilla" lucka som som på något vis hamnat mitt i mellan oss så måste jag nästan spinna vidare på nattens påbörjade nät så att säga. Eftersom jag alltid håller med så finns det inga yttre faktorer som avleder mitt ställningstagande. Utan kort och konsist "jag tycker som du" vad det gäller skadeglädje så är det ju människans sätt att förminska sina egna problem genom att gotta sig i andras misär...Ja, nog om det. Det är ju inte alltid en fråga om moral eller "behandla andra så som du själv vill bli behandlad" vi vet ju att de ändå inte existera där ute så varför ens ta det ur en religiös aspekt? Nej, de gäller att vara på hugget. Ta för sig, roffa åt sig, stjäla från andra. Inte känna skam eller skuld. Samvetet är borta sedan länge. Vi lever som vi lär. Jag lixom du älskar livet och vi lever efter spelets regler. Våra regler leder till ett deltagande i andras såkallade spel som vi så lätt får va me och styra...om jag mot all förmodan ska tro, då tror jag på kretsloppet. Allt kommer tillbaka till dig tillslut i en litet annorlunda form. Bra eller dåligt. Du väljer själv, skapa, utforma, utforska...

Visst är det fel och hänga ut någon så här allmänt med så pass stora läsarsiffror som vi faktiskt har. Men det rycker lite i fingrarna men denna gången kan jag låta bli. Hur länge till går vi säkra i denna blogg? Lisa, jag vill att du ska tänka på ett tal till nästa gång vi ses här inne där inspirationen spirar som mest. (inte tusenfotingen i den säng eller tusen av nått annat i din dagdröm) Hån blir aldrig uttjatat. Hån är som en saftig potatisgratäng som får stå över natten och dra till sig av alla ljuvligheter. Den som kommer lida mest under resans gång blir väl antagligen jag om jag fortfarande känner vårt lag rätt. Tycker lite självömkan passade in så här i slutet på detta djupa inlägg!

Nej nu blir de en sväng in till grannstan för lite fika med den såkallade partnern i laget:) En resumè av gårdagen planeras till nästa gång. Högintressant läsning kan jag utlova!

Så med det!
Tack!

För att knyta ihop säcken ytterligare. "H" är den åttonde bokstaven i alfabetet, länsbokstav för kalmar, nationalbeteckning för motorfordon i Ungern, kemiskt tecken för väte i det periodiska systemet så även beteckning för tidsenheten timme. Ett stort "H" kan i princip betyda ALLT och inte bara "han med stort H" vilken universalbokstav. Är det inte fantastiskt?


♥ - Patricia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0