Har man tagit fan i båten får man ro honom i land!

Så var vi genast inne på veckans absolut bästa dag, för många i alla fall. fredag! TGIF...(thank god Its friday)

Fredag är en veckodag som i Norden är, enligt vissa forskare, uppkallad efter den fornnordiska guden Odens hustru Frigg. Andra forskare menar dock att den uppkallats efter gudinnan Freja - som eventuellt var samma gudinna som Frigg. Fredag kommer efter torsdag och före lördag. För er som inte är intresserade eller redan vet. Hoppa över!

I kristen tradition är fredagen en fastedag eftersom Jesus blev korsfäst en fredag.
Muslimerna har sin så kallade fredagsbön
men också...
...Tillsammans med lördagskvällen är fredagskvällen känd som "suparkväll", med mycket bråk och fylleri på stan. (altona)

Så då vet ni!

En liten fundering. Ska jag komma in i vårt hus så måste jag givetvis öppna med en nyckel. I 9 fall utav 10 så är dörren låst men jag känner ändå ALLTID på dörren o går sen för att leta reda på nyckeln. Idag kände jag inte på dörren utan hämtade nyckeln direkt, låste upp, (Här ska också tilläggas att jag ALLTID öppnar dörren innan jag lämnar tillbaka nyckeln för att hundarna vill komma o hälsa ) idag gjorde jag inte detta utan lämnade tillbaka nyckeln direkt o gick tillbaka till dörren för att öppna. Tror ni att dörrhelvetet va öppen??????

Nej, just de! Idag var dörren TYDLIGEN redan öppen! Bara för att jag inte kände på den innan jag hämtade nyckeln och inte öppnade innan jag lämnade nyckeln! det är ju ALLTID så. Jag hade ju för tusan inte behövt hämta nyckelhelvetet till dörrhelvetet!
Åhhhhhhh detta förstörde min dag! Hade jag känt på dörren så hade den säkert varit låst!!!!

Klart som fan man reagerar!


Ha en underbar dag!

♥ - Patricia


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hjärtat då .. vi ska iväg & äta ikväll med mys & vin. Klart de kommer rädda din dag :)

Pusspuss , ses ikväll

2008-09-05 @ 15:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0