Safariii och barrundor!

Heeej igen gott folk. Nu har vi antligen kommit tillbaka till elektricitet, dusch, tacke o kudde o andra faciliteter. 5 dagar i bushen ar alldeles lagom for dessa sma prinsessor. Vi har varit pa safari i Kruger Park for er som inte visste. Ovenattat mitt ute pa savannen bland alla vilda djur. Det ar svart att skriva vad vi varit med om men jag ska gora ett forsok. Forsta dagen satt vi i var otroligt coola safaritruck med fonster fran tak o ner till fotter i over 12 timmar for att overnatta i ett litet reservart mitt ute i Afrikas savann. Nar vi kunde skymta vara forsta vilda giraffer och zebror var hela bussen lyrisk. Vilken upplevelse att se dom lunka runt o veta att de inte ar instangda. Och sa fina de ar! Inte utan att man blir lite kar i girafferna kanske darfor jag kopte tva stycken...haha men det ar en annan historia!

Tva dagar stannade vi har, gjorde vandringar, nightgames och annat roligt. Larde kanna naturen, kulturen och djuren. Guiden fick hela gruppen att halla en vild harig STOR giftspindel. Inklusive MIG! Helt sjukt men dock inte sa farligt som man kan tro. Om den mot all formodan skulle bli biten hade man bara fatt lite huvudvark:)

Efter dessa dagar begav vi oss mot Kruger Park dar vi skulle fa se alla exotiska djur man forknippar med Afrikas savann. Big five, small five och ugly five. Vi hade vantat oss lejonkungen o hans fina rike. Stamde kanske inte riktigt in. Det ar ingen fin idyll utan mest torrt, buskigt och ser lite sorgligt ut faktiskt men anda kan man inte sluta att forundras och imponeras av denna storslagna miljo och natur. Sa haftigt och sa vackert och alla djur som delar pa denna yta lika stort som Sverige. Allt handlar om overlevnad. Och djuren ar sjukt sallsynta men anda fick vi vara med om giraffer, zebror, antiloper, bufflar, noshorningar, elefanter, vildhundar, apor, hyenor och inte minst LEJON! Antligen fick jag se Aslan pa riktigt bara nagon meter ifran oss lag han pa vagen och solade sig med sin jatte lika man omsvarmad av damer. Vilket ogonblick. Med alla dessa intryck fick vi sedan overnatta mitt ute i ingenstans i bara talt och ett elstangsel som skulle skydda oss mot nattens faror.

Sa kort och gott har dessa dagarna varit vart allting. Vi har haft sa roligt tillsammans och hittat pa mycket skit. Finns manga historier kvar att beratta. Men det far vanta. Likasa alla foton. I joburg vore man dodsdomd o ta med en kamera ut pa stan. Synlig for allmanheten. Men vi borja vanja oss vid att vara forsiktiga och tanka ett steg langre.

Dagen har vi tillbringat vid poolen. Stralande solsken och 40 grader. Synd o klaga:)

Hej pa er!

♥ - Patricia

Kommentarer
Postat av: mam

Jag är riktigt avundsjuk,skulle också vilja uppleva det ni gjort. Var ni inte lite rädda när ni bara hade elstängel runt? Att du Patricia vågade hålla en spindel utan skrika på mamma jag är imponerad.:)



Många kramar mam

2008-10-10 @ 17:21:52
Postat av: fia

Som jag saknar er o jag är så sjukt avis på er... RUMPOR! :)

2008-10-12 @ 17:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0