Realistik vs mystik

Lisa jag älskar de här diskussionerna. Diskussion; samtal, överläggning, debatt. Ordet kommer från det latinska verbet discutare för er som mot all förmodan vill veta! Något vi många gånger är bäst på, Du o jag!

Visst tar de sig vatten över huvudet...i de flesta fall, men tre brunögda brunetter till skönheter. Vilken hade inte försökt?! Och visst lyckas de, men egentligen är det inte utseende, makt eller pengar som spelar roll. Inte heller är det (som vi alltid verkar tro på grund av vårt kvinnliga maktbegär) vår förutbestämda vilja som avgör om hotellrummet skall vara dukat för två en hel natt.

Nej, jag vet. Förvisso utan egna erfarenheter, allt handlar om champagne. Det har vi båda två fått erfara, Bollinger, A Jacquart, Alexandre Bonnet, Alfred Gratien, Aspasie, Ayala, moet och chandon, ja kärt barn har många namn. Svaren ligger i denna helt underbara flaska. Kan man älska en flaska champagne kan man förmodligen älska allt annat under tiden detta livfulla vatten pulserar i kroppen. Men vad behövs för att detta skall inträffa? Jo, utseende, makt och pengar! Är det inte spännande hur allt bara helt plötsligt blir ett moment 22?

Det är ett befriande ögonblick när jag plötsligt kan konstatera att många av er, långt ifrån alla saknar ett realistiskt/mystiskt tänkande. Vad är det som driver er? Jag pratar givetvis om de och er...

Vad föredrar du? Själv gillar jag mystik med lite realistiska inslag.

Nu blir det en liten promenad och sen ska jag ta tag i nödvändiga saker. För imorgon är det måndag igen. En helt ny vecka och jag älskar det!

Lisa jag vet att du kommer få världens bästa dag på jobbet. Det är bara en emotion jag har! Vi ses då...

♥ - Patricia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0