Holmsbu

Skrev precis ett långt o förklarande inlägg som helt hastigt o lustigt bara försvann. oväntat!
datorer är som sagt bra när dem fungerar.
ska göra ett kortfattat.

Så har man äntligen landat o fått lite hemma känslor.. Nu sitter liksom jag o patricia på en varsin jordhalva (känns det som). det är något helt nytt för mig o få läsa i vår gemensamma blogg om vad hon gjort o varit med om.
För att uppdatera henne (o självklart er också, kära vänner) så är jag nu i Holmsbu som ligger en bit från oslo. Det är ett superfint ställe som jag skulle vilja beskriva som hällevik. mysigt o backigt, med en fin hamn.
holmsbu bad&hotell som vi jobbar på ligger precis nere vid hamnen o en härlig havsutsikt.

igår när carro o jag anlände till vår toppmoderna "hytte" var det i princip bara att kasta in grejerna, byta om o sticka till jobbet. Väl där möttes vi utav chefsparet (missförstå mig rätt.. hetro) erik o anders som verkade relativt glada att se oss.. o en stressad o trött men också glad=) nicole, som trodde hon skulle få gå hem 6, då vi egentligen skulle ha börjat.
kvällen styrdes utav carro lärlingen (jag) o den estniska kocken, som för övrigt inte kan ett ord norska. han pratar förvisso bättre engelska än många andra, men vad hjälper det när man troligen sov eller drömde sig igenom engelskalektionerna...
kvällen gick tillsynes bra med alla rutiner o den slutades ganska sent,närmare bestämt strax innan 3.

Dagens schema o opplerning spenderades med nicole som boss. det gick snabbt, bra o smärfritt.
vips så var den tvådagarskursen över. då var man en fullfjädrad servitris på holmsbu bad&hotell.
ikväll hade jag o nicole planerat in en lång promenad, eftersom vädret varit på strålande humör hela dagen så skulle dte passa alldeles utmärkt o utforska byn. men det vände ganska snabbt till regn, när klockan började närma sig hem..

det blev matlagning. handlingen skedde på heliga lavprisbutiken KIWI.. flashbacks patricia? hahaa.
sen blev det film o mys, när våra estniska vänner som bor på ovanvåningen äntligen flyttat sig från vardagsrummet som vi haft för avsikt att inkräkta i vilket fall.
men förgäves eftersom både jag o nicole slocknade innan filmen ens hunnit rulla igång.
nu ligger vi dödströtta i varsin säng o väntar på nattsömnen.

Ska ta tag i o fylla på mobilen i dagarna o höra av mig till mina vänner, som inte verkar veta att jag befinner mig i grannlandet.
jobbar hela helgen hela dagarna, så ni inte tror jag börjat ignorera om jag inte är kontaktbar.

bloggarn.... patricia jag hyllar dig. du lyser upp vår blogg genom o hålla den färsk.
jag ringer dig i dagarna!
Vi snakkes!!
/Lisa♣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0