Barbie!

Barbie har blivit en stor kicka idag. Nu kan hon få bebisar om hon vill. Måååånga bebisar. Men jag tror inte att hon får det för sin familj.

Trött är bara en sorts beskrivning på mig idag, helt utmattad en annan. Jag såg pingis i natt. sådär att han förlorade. Nu blir det lite dusch o sen lite choklad o kolla film...

Kan han sluta slicka på min arm? Det är inte kul.

Lördag förväxlar jag alltid med måndagar förresten. Det har jag gjort sedan jag va liten. Riktigt kul. Jag lär mig aldrig veckodagarna. så idag skulle det lika gärna kunna vara en onsdag eller varför inte en söndag?

Jaja det är ju trots allt bara någon som kommit vad de olika veckodagarna ska heta. O allt det där med rymden och jorden som snurrar runt sin egen axel o måne o hela solsystemet. Det har jag förresten heller aldrig förstått riktigt. Haha...undrar ni vad som finns där ute? Inte jag...jag funderar mer över allt man ser varje dag o allt som finns här nere på jorden istället. Rymden är ungefär som att tycka om surrealistisk konst.

Ett surrealistiskt bildspråk inbegriper att konstnären har tagit sig förbi förnuftet, som betraktas som ett konstens hinder, för att låta undermedvetna "vrickade" kombinationer av ting löpa samman. När förnuftet skjuts åt sidan släpper exempelvis de spärrar som fått ett ägg att vara mindre än solen, ett bord ha en normal slät yta. Istället kan en meningsfull koppling mellan till exempel en grön varmkorv och en gigantisk kam vara nödvändig, på grund av avsaknaden av logik. En vaken betraktare åser ofta genom sitt filter av förnuft ett surrealistiskt konstverk som en vrickad, ologisk och absurd framställning av verkligheten.

Det är rymden för mig! Nog om det...

Ha en fin lördag!
♥ - Patricia





Kommentarer
Postat av: Helena

S: Det är inte så svårt egentlige. Det är bara arr man måste lära sig hur kodmallarna fungerar. Förut fanns ju inte den über bra bloggen http://designadinblogg.se men där kan du hitta ALLA tips om hur du gör din blogg mer personlig =)

Och du kan även ställa frågor till honom, han brukar få en del frågor så man brukar få vänta en vecka ibland på svar men svar får man alltid. Antingen att han svarar direkt till dig eller om det är fler som undrar över just den grejen så skriver han ett inlägg om det.

Det är mitt tips =)



Måste bara såga ooooooooj vilka skönheter du har på bilderna. Älskar hundar och dom där var ju bara för söta =D

2008-08-23 @ 21:33:58
URL: http://misspoodle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0